tiistai 8. maaliskuuta 2016

Kuudes viikkotehtävä

Hei taas kaikki blogin lukijat!


Tehtävämme tällä viikolla oli keksiä kuvitteellinen yritys tuotteineen. Tämän jälkeen piti selventää, miten yritys toimii, mikä on sen markkinointisuunnitelma verkossa ja etenkin sosiaalisessa mediassa. Tehtävä on kaikissa ulottuvuuksissaan täysin kuvitteellinen, ja se ei perustu millään tavalla todellisuuteen.
TEEMA
 

Yrityksemme teema piti tietenkin liittyä blogimme aiheeseen, joten päädyimme valitsemaan tuotteeksemme kasviperäiset proteiinivalmisteet. Aluksi keskitymme vain kahteen tuotteeseen eli proteiinipatukoihin ja proteiinijauheeseen. Nämä tuotteet ovat täysin vegaaneja, sekä tietenkin ekologisesti tuotettuja. Veganismi elämäntapana ja kasvispainotteiset ruokavaliot ovat nyt kovassa nousukiidossa, varsinkin nuorempien ihmisten keskuudessa. Ajattelimme, että markkinoilla on vielä tilaa kunnon proteiinituotteille, ja varsinkin sellaisille, mitkä eivät sisällä eläinperäisiä ainesosia.
 
TAVOITE
Tavoitteemme yrityksenä on tukea kestävää kehitystä, yleistä terveyttä sekä ehkäistä ilmastonmuutosta. Haluamme ottaa myös asiakkaamme ja kaikki kuluttajat mukaan tuotekehitykseen. Yksi yrityksemme tärkeimmistä arvoista on kuunteleminen. Toteutamme toiveita ja kaikki kehittämisideat ovat toivottuja ja tervetulleita.
 
KOHDERYHMÄ
 
Proteiinituotteita ei yleensä suositella alle 18-vuotiaille, joten pitäydymme lääkäreiden antamissa suosituksissa. Asiakaskuntamme on 18–40-vuotiaat tavalliset ihmiset, ketkä ovat  kiinnostuneita omasta ja muiden terveydestä sekä ekologisuudesta. Tuotteet ovat ensisijaisesti suunnattuja sellaisille aikuisille, joilla on jo valmiiksi terveellinen ruokavalio hallussa.

MAINONTA
Alussa päätimme kohdentaa mainonnan suoraan salitreenaajille, jotka ovat suosittuja sosiaalisessa mediassa. Maksamme heille siitä, että he mainostavat tuotteita blogeissa, Instagramissa, Facebookissa ja muissa suosituissa medioissa. Heidän kauttaan heidän seuraajansa/ faninsa mahdollisesti haluavat kokeilla tuotetta myös itse. Ideana on, että testaajat tulevat ostamaan tuotetta myös jatkossa. Tarkoituksena on saada tuotteista positiivien palaute ja sen avulla lisätä myyntiä. 

Päätimme lyöttäytyä yhteen tunnetun salitreenaajan, fitness-bloggarin ja personal trainerin, Janni Hussin kanssa. Jannilla on paljon nuoria -ja vaikutuksille alttiita faneja sekä seuraajia, jotka ovat kiinnostuneet hänen elämästään ja urheilutottumuksistaan. Halusimme Janni Hussin myös alkumainoksiin YouTube-videoihin, jotka käsittelevät treenaamista, superfoodeja ja muutenkin terveellistä elämäntapaa. Tuotteitamme varten on kehitelty myös Twitter-tili, jossa kerrotaan tuotteiden kuulumisia ja uutisia erilaisista urheilu/fitness tapahtumista.

Näkyvyyttä, sosiaalisen median ohella haemme eri lähteistä, kuten yhteistyössä tehty mainos Jutta ja superdieetit -ohjelman kanssa. Lisäksi panostamme mainonnassa eri urheilu-ja terveyspainotteisiin lehtiin. Aiomme myös maksaa joillekin vähittäiskaupoille siitä, että he katsoisivat tuotteemme etua, heidän mainostaessaan proteiinituotteita sosiaalisessa mediassa. Esimerkkinä kuva, Vaasalaisen vähittäiskaupan Instagram-tililtä.

ASIAKASLÄHEISYYS
Perustimme firmamme Instagram -tiliin #ViikonVeProKuva -kilpailun. Tarkoituksena on lisätä asiakkaidemme ääntä yrityksen mainonnassa. Kilpalun säännöt ovat seuraavat: 1. Seuraa yrityksemme Instagramia ja Facebookia, 2. Jaa luova urheilupainoitteinen kuva molemmissa kanavissa ja 3. Tägää kuviin yrityksemme tunnus sekä #ViikonVeProKuva
Voittajakuva julkaistaan yrityksen omalla Instagram -sivulla ja kuvan tägääjä saa urheiluun liittyvän (eettisen) palkinnon, ja lisäksi yrityksemme proteiinituotteita. 
 
 
"Tässä on pieni kuvaus yrityksemme toiminnasta ja viestinnästä sosiaalisessa mediassa. Tehtävää oli mukava tehdä, koska ideoita riitti joka lähtöön ja aihe itsessään oli mielenkiintoinen." XX Laura 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti